داشتن عضله جلو بازو زیبا و حجیم به همگان نشان میدهید که شما یک بدنساز هستید اما این بدان معنی نیست که برای تبدیل شدن به یک بدنساز ماهر باید فقط برنامه تمرینی جلوبازوهای بزرگ و حجیم داشته باشید، درست است که داشتن عضلات جلوبازوی حجیم زیبایی خاصی به بدن شما میدهد، اما اگر بین سایز عضلات جلو بازوی شما و سایز سایر عضلات بدن مخصوصا سینه و سرشانه ها تناسب کافی نباشد نه تنها بدن شما را زیبا نشان نخواهد داد بلکه باعث خواهد مایه تمسخر دیگران شوید
 
در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را برای ساختن عضلات جلوبازوی حجیم تر بیان کنیم اما فراموش نکنید که زیبای در حجم بیشتر نیست بلکه در تناسب بین کل عضلات بدن میباشد.در مقدمه یه تعریف کلی از عضله بازو میگم برنامه تمرینی جلو بازو عضله ایست که از یک سمت به عضلات سرشانه وصل شده است و دیگر ان تا قسمت مفصل ارنج ادامه پیدا کرده است جلو بازو رادر زبان انگلیسیbicep میگن bicep تشکیل شده است از bi یعنی دو و cep به معنای سر می باشد که میتوان انرا عضله دوسر نامید که خود این عضله هم از چهار بخش تشکیل شده است قسمت داخلی قسمت خارجی که این قسمت ضخامت بازو را تشکیل می دهد و طول جلو بازو بعلاوه ارتفاع آن .
 
 
 
انجام دادن تمرینات مختلف و با زوایای متفاوت باعث میشه بسته به نوع تمرین فشار هم تغییر کند .
 
برای مثال اگر بخواهید قسمت داخلی جلو بازو تحت فشار قراربگیرد باید تمرین جلو بازو هالتر ایستاده دست باز را انجام دهید و برای اینکه قسمت خارجی جلو بازو تحت فشار قرار بگیرد جلو بازو هالتر دست جمع را انجام دهید.
 
چطور حرکات مربوط به جلو بازو را صحیح انجام دهید؟
 
یکی از نکات بسیار مهم در موقع برنامه تمرینی جلو بازو اینست که دقیقا عضله بازو درگیر باشد فقط از این عضله برای انجام حرکت کمک گرفته شود و این مطلب به نظرتان عادی است ولی اکثر افراد در اکثر مواقع در انجام حرکت جلو بازو از عضلات سرشانه پشت و ساعد کمک میگیرند .
 
کلید انجام حرکات صحیح در اینست که قسمت بالای بازو ثابت باشد و فقط دست از ارنج خم وراست شود حال میخواهید در حالت ایستاده باشد و خواه در حالت نشسته و یا حرکت را با دمبل انجام دهید و یا اینکه با هالتر باشد .
بدن ایرانی  بدنسازی
http://badaneirani.com/best-biceps-exercises-for-size/